Pod tlakem internetu

1.      Ideální a dokonalá osobnost neexistuje. Každý jsme jiný, to je prostý fakt. I pokud se podíváte na světové hvězdy, tak jsou od sebe na hony vzdálené. Taylor Swift toho má s     P!nk společného asi tolik jako vévodkyně CatherinseCourtney Love a Justin Bieber s Markem Zuckenbergem. A všichni jsou nebo byli slavní, úspěšní a svým způsobem obdivovaní. Snažit se najít jeden dokonalý vzor, podle kterého bychom se všichni měli řídit, tak jako to dělá internet, je nesmysl. Jistě, můžeme si přát tělo jako světová supermodelka a hlavu na nobelovku, ale nakonec se stejně budeme muset smířit s tím, že v nějaké oblasti dokonalí nebudeme. A že bychom neměli dovolit různým webům, aby nám říkaly, že je to tak špatně.
blondýna na schodech

2.      Internetová realita. Instagram nebo Facebook se nás snaží přesvědčit, že jejich obsah je přirozený, bez retuše a bla bla bla. Není tomu tak. Většina známých lidí už dnes ke svým účtům na sociálních sítích přistupuje jako k marketingovému nástroji, a podle toho s nimi také nakládá. Převažují proto vyretušované, stylizované snímky, jen pro formu občas proložené něčím jako #nofilter nebo #bezmakeupu. Takže pokud nemáte na účtu miliony, k ruce menší armádu stylistů, vizážistek a kadeřníků a celý den volno, tak nemá vůbec smysl se stresovat tím, že kvality a dokonalosti těchto snímků nikdy nedosáhnete.

žena a světýlka
3.      Reklama. Zatímco v počátcích internetu nebylo těžké si reklamy všimnout, dnes již je daleko nenápadnější. Třeba takový product placement, tedy to, když někomu zaplatíte, aby do záběru umístil váš produkt. Na Insta by takové příspěvky správně měly být označené jako reklama, ale ruku na srdce, málokdo z uživatelů to dodržuje. Takže pokud se necháváme v rozhodování o svém životě ovlivnit právě takovými příspěvky, snažíme se vlastně dohnat reklamu. Ta je ale, ze své podstaty, nedostižná.

Pod tlakem internetu
Ohodnoťte příspěvek